sobota, 19 marca 2016

O poszukiwaniu pasji słów kilka

Dlaczego uśmiech i pozytywne nastawienie jest takie ważne? Sprawia, że nam się chcę! Ile razy sama powtarzam - żeby mi się chciało, tak jak mi się nie chcę. Robię bardzo duży błąd, bo jest to błędne koło. Od takiego gadania nic się nie zmieni. Nadal nie będzie mi się chciało. Trzeba zmienić myślenie. Wyrzuć NIE ze swojego słownika! 
Bo nasze słowa stają się naszym podejściem, a nasze podejście - naszym życiem. 
Wiele osób poszukuje swojej pasji i jest sfrustrowanych, bo social media i internet wypełniony jest hasłami w stylu: to nie poniedziałki, to twoja praca jest do dupy. W dzisiejszych czasach ogromny nacisk kładziony jest na spełnienie w życiu, realizowanie siebie, a wiele osób nie potrafi znaleźć odpowiedzi na wydawałoby się proste pytanie: co jest moją pasją? Co powinienem robić w życiu? Szukają, pytają, wzorują się na innych. To duży błąd, bo niestety naszego życia nikt za nas nie przeżyje. A odpowiedź jest przecież tak blisko… Każdy z nas dobrze wie, co TAK NAPRAWDĘ lubi robić. Ale zawsze jest jakieś ale. Bo ktoś odpowie: dobrze, ale ja lubię grać w gry komputerowe, a to przecież nie przyniesie mi żadnego zysku! Kiedy byliśmy dziećmi nikt nie zastanawiał się nad tym, czy nasza pasja jest opłacalna czy nie. Grało się w piłkę, czytało książki, rysowało. Czemu teraz nie możemy być trochę jak dzieci i być szczęśliwe jak one, po prostu robiąc to co się lubi? Dzisiejszy świat jest bardzo wymagający i niestety wypełniony materializmem. 
Ja też wpadłam w tę pułapkę. Zadawałam sobie i najbliższym pytanie, co powinnam w życiu robić. Sama nie potrafiłam sobie na to pytanie odpowiedzieć, bo przecież lubię biegać, ale z samego biegania nie wyżyję (nie jestem zawodowcem), lubię czytać książki, ale to raczej marny sposób na zarabianie pieniędzy. Ciężko jest zmienić takie myślenie i wytłumaczyć sobie, że pewne rzeczy powinno się robić, bo je się LUBI. I koniec. Żadne ale. To takie proste. Nie wiem, czy ta wiedza przychodzi jak grom z jasnego nieba, czy człowiek stopniowo do tego dochodzi. Mnie dziś tak nagle olśniło. Dlaczego mam nie robić czegoś, czego lubię tylko dla tego, że nie ma z tego zysku? A co z zyskiem dla mnie samej? Co z dobrym samopoczuciem, endorfinami, uśmiechem? To co zyskujesz, gdy zajmujesz się tym co lubisz, jest BEZCENNE! 
Wyjdź na dłuższy spacer. Pomyśl co naprawdę wywołuje uśmiech na twojej twarzy. Zapytaj siebie co byś robił gdybyś nie potrzebował pieniędzy. Co naprawdę cię ekscytuje?
Bardzo polecam książkę Bear’a Grylls’a „Poradnik przetrwania w życiu”. Jest to niesamowicie motywująca książka o odkrywaniu siebie, swojej siły i pasji. Polecam każdemu. 
Przytoczę kilka cytatów z książki, które bardzo mnie poruszyły i zmotywowały:
„Bądź najbardziej entuzjastyczną osobą, jaką znasz”
„Nie liczy się to, ile masz pieniędzy, tylko to co z nimi robisz. W ten sposób właśnie stajesz się naprawdę bogaty”
„Dziś jest pierwszy dzień reszty twojego życia” 
i moje ulubione: 
„Nikt nie żałuje pod koniec życia, że nie spędził więcej czasu w biurze”

:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz